Wetenschappelijk bewijs
Het groeiende bewijs van de afgelopen 10 jaar toont aan dat de matige consumptie van flavanolrijke donkere chocolade of chocoladeproducten mogelijk een belangrijke rol speelt bij de ondersteuning van onze gezondheid en ons welzijn.
Klinische studies
Sinds 2003 werden meer dan 50 klinische studies bij de mens uitgevoerd met cacao en chocolade. En er komen constant nieuwe publicaties bij. Vele van die onderzoeken werden gedaan aan vermaarde universiteiten of instituten, en zijn van een hoog wetenschappelijk niveau. De positieve resultaten die voortvloeiden uit de vele onafhankelijke studies, werden bevestigd via systematische beoordelingen en meta-analyses.
Sterke wetenschappelijke basis
De afgelopen jaren kregen de continue inspanningen in het kader
van het innovatieve wetenschappelijke beleid van Barry Callebaut
navolging binnen het wereldwijde netwerk van onafhankelijke,
gespecialiseerde wetenschappers. Samen met die deskundigen werden
meer dan 25 klinische voedingsstudies opgezet naar
de positieve impact van het ACTICOA-productassortiment op de
gezondheid.
De resultaten van de Barry Callebaut-studies, samen met de
gepubliceerde bevindingen, vormen een verder bewijs én de
wetenschappelijke grondslag voor de boodschappen en beweringen
omtrent onze ACTICOA-producten, aangaande hun positieve effecten
voor het hart, de hersenen en de huid.
Informatiebron
